Mares, una decisio en solitari
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Social
Iniciar Sessió

He oblidat la meva contrasenya

Temas similares
    Qui està Connectat
    En total hi ha 1 usuari connectat :: 0 Registrats, 0 Ocults i 1 Invitat

    Cap

    [ Ver toda la lista ]


    El major nombre d'usuaris connectats fou 57 el Dv 2 Feb 2024 - 9:23
    Miembros que empiezan más temas
    aiguaclara
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 
    lajefadelaironia
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 
    ada_bcn
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 
    Crislady
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 
    Júlia
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 
    morgan
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 
    Dana
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 
    Ester
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 
    Sara
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 
    Bego
    ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_lcap1ADOPCIONS I ACOLLIDA Bar210ADOPCIONS I ACOLLIDA Vote_rcap1 

    Los posteadores más activos del mes
    No hay usuarios


    ADOPCIONS I ACOLLIDA

    2 participantes

    Ir abajo

    ADOPCIONS I ACOLLIDA Empty ADOPCIONS I ACOLLIDA

    Missatge por lajefadelaironia Dv 9 Mar 2012 - 10:27

    Hola noies,

    Poso en el fil obert, la info que m'han passat dinant la gent de la meva entitat.

    ADOPCIO:

    1. CONSIDERACIONS GENERALS:

    Cal que la criatura no tingui una diferencia d'edat superior als 45anys amb la mare. hi ha un cost local d'uns 1000€ i s'ha de fer un curs obligatori de 4 o 5 setmanes (nosaltres els fem divendres tot el dia i dissabte al matí, però cada entitat acreditadora fa el que vol en tema horaris). Després hi ha entrevistes amb la familia i visites a domicili per evaluar la idonietat de les persones.

    De bones a primeres no som "families ideals" (sí podem ser idonies) i em comenten que molts del retorns i fallides que han tingut han estat amb dones soles.

    Les coses que més es miren en el nostre cas és la xarxa social al voltant: qui ens pot ajudar, si hi ha avis disponibles, en quin estat de salut estan, germans que visquin aprop, si hi ha altra gent vivint a casa (pares o mares, germans que necessitin cures especials, etc). Sense una xarxa de suport forta ho tenim dificilillo. A més es miren amb detall la motivació per ser mares i la història que es porti de maternitat (intents, resultats, temps entre el darrer intent i la decisió de ser mare adoptant...).

    2. ADOPCIO NACIONAL: no hi ha gaires nens disponibles (uns 100 per mils de families solicitants). L'assignació no és "per order d'arribada" sino pel que és millor pel nen. Es a dir que si estem a la llista, però hi ha una parella perfecta que arriba després, s'assigna a la parella perfecta (totalment comprensible, encara que hi ha gent que no ho veuria així perquè primen els seus "drets" per sobre del benefici del nen). Asín que complicadillo per nosaltres

    3. ADOPCIO INTERNACIONAL: ara mateix, em deien que Rússia, Mali o Kafala marroquina (es com una acollida permanent, però es legalment complexa, millor no ficar-s'hi). Pero com que els requeriments canvien, millor informar-se en una ECAI (http://www20.gencat.cat/portal/site/bsf/menuitem.cb7c44c1c72cf6b43f6c8910b0c0e1a0/?vgnextoid=5f6c1df4ef184210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=5f6c1df4ef184210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default). El tema de l'adopcio internacional té un cost elevat, perquè hi ha viatges, estàncies al país d'origen, etc. A més els nanos venen amb MOLTS problemes. Una de les noies, em deia que recomanen no portar-los a l'escola el primer any. Com més grans són, més temsp de mancances vàries arrosseguen.

    ACOLLIMENT

    1. CONSIDERACIONS GENERALS: el procés és més "a mida" de les necessitats de cada nen i les possibilitats de les families. Els criteris de l'adopció són una mica més flexibles en el cas de l'acolliment, però el procés d'evaluació es més detallat.

    em van explicar que si vols ser mare, directament et descarten per l'acollida, perquè acollir no és adoptar. Has d'entrar en el procés amb altres ànims (d'ajudar, de colaborar, etc) i aquí la relacio amb la maternitat i la història que portis pesa molt. Encara que tu diguis que vols ajudar, si veuen que vols un fill, no faran l'assignació perquè es confos pels nen, si els adults no ho tenen clar.

    L'acolliment va acompanyat per ajut d'experts en el tema i visites periodiques per gestionar-lo emocionalment.

    2. EN CAS DE MARES SENSE PARELLA: literalment "no dic que no, però s'ha d'evaluar", el que deia es que el que nosaltres volem es ser mares, de fet per això esteu totes en aquest grup, així que ja no complim el primer requisit.

    De moment eso es todo. aniré afegint a mida que en sàpiga més. Si teniu més preguntes, poseu-les aquí aviam si faig una segona ronda de visita.

    alba 35 i pau quasi 23m
    lajefadelaironia
    lajefadelaironia

    Mamimodera


    Mamimodera

    Sanitas Inseminació Artificial Donant
    Nº tractaments : 4

    Tauro Dragón
    Nombre de missatges : 1282
    Fecha de inscripción : 24/12/2009
    Edad : 47
    Ubicació : barcelona

    Tornar a dalt Ir abajo

    ADOPCIONS I ACOLLIDA Empty Re: ADOPCIONS I ACOLLIDA

    Missatge por lajefadelaironia Dj 11 Oct 2012 - 15:57

    Hola,

    He estat parlant amb la gent d'altres provincies, m'han explicat com va el tema del "tancament de llistes nacionals". Si les adopcions vs la gent en llista no arriba a un % (crec que m va dir 30%?? ara no ho recordo) es tanquen les adopcions per reduir llista. O sigui, es continuen entregant nens però no s'avalua a més gent. Quan el % torna a pujar, aleshores obren i continuen el procés.

    Ara posaré un post amb altres temes de la conversa a la part privada.

    alba 36 i pau 2,5 anyets
    lajefadelaironia
    lajefadelaironia

    Mamimodera


    Mamimodera

    Sanitas Inseminació Artificial Donant
    Nº tractaments : 4

    Tauro Dragón
    Nombre de missatges : 1282
    Fecha de inscripción : 24/12/2009
    Edad : 47
    Ubicació : barcelona

    Tornar a dalt Ir abajo

    ADOPCIONS I ACOLLIDA Empty Re: ADOPCIONS I ACOLLIDA

    Missatge por ada_bcn Dv 4 Gen 2013 - 18:33

    Hola,

    Jo sóc la mare que té un nen d'adopció... m'han dit que sóc la única ¿?

    Ara l'adopció nacional a Catalunya, accepten solicituts però no estan valorant expedients pq el temsp d'espera per l'asignació és superior a 3 anys, i el certificat d'idoneitat té una vigència de 3 anys.

    El cost de 1000euros (crec que són 960) per la idoneitat només és en el cas d'adopció internacional, l'adopció nacional és completament gratuïta i no té cap cost.
    ada_bcn
    ada_bcn

    hna No ho se encara
    Nº tractaments : Sense tractament

    Nombre de missatges : 382
    Fecha de inscripción : 01/01/2013

    http://adoptivanet.info

    Tornar a dalt Ir abajo

    ADOPCIONS I ACOLLIDA Empty Re: ADOPCIONS I ACOLLIDA

    Missatge por ada_bcn Dt 8 Gen 2013 - 10:32

    Hola,

    L'altre dia volia posar un enllaç amb informació sobre els païssos que permeten l'adopció a families monoparentals i en quines condicions i no em va deixar,c rec que avui ja em deixarà, està actualitzada:

    [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

    A Catalunya es pot adoptar essent monoparental, però no som una prioritat, especialment si ja es té un fill. La diferencia màxima d'edat entre adoptat i adoptant és de 42 anys, es poden donar alguns ecepcions segons van dir, però dubto que amb monoparentals. El CI dura 3 anys, per tant en teoria pot ser de 45 anys de diferència. El procés és gratuït, inclós el procés de idoneitat.

    En aquests moments no estan valorant families ja que hi ha molta llista d'espera i s'assignen molts pocs nens a l'any, per tant es preveu que l'espera serà superior a 3 anys i per tant no es tramiten els CI pq caducarien.

    Jo tinc CI nacional, solicitut de desembre de 2010, però ho vec molt difícil en el meu cas,q eu ja tinc un fill peti i tinc un CI per un nen 2 anys més petit que el meu fill.
    ada_bcn
    ada_bcn

    hna No ho se encara
    Nº tractaments : Sense tractament

    Nombre de missatges : 382
    Fecha de inscripción : 01/01/2013

    http://adoptivanet.info

    Tornar a dalt Ir abajo

    ADOPCIONS I ACOLLIDA Empty Re: ADOPCIONS I ACOLLIDA

    Missatge por Contenido patrocinado


    Contenido patrocinado


    Tornar a dalt Ir abajo

    Tornar a dalt

    - Temas similares

     
    Permisos d'aquest fòrum:
    No pots respondre a temes en aquest fòrum