Mares, una decisio en solitari
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Social
Iniciar Sessió

He oblidat la meva contrasenya

Qui està Connectat
En total hi ha 5 usuaris connectats :: 0 Registrats, 0 Ocults i 5 Invitats

Cap

[ Ver toda la lista ]


El major nombre d'usuaris connectats fou 57 el Dv 2 Feb 2024 - 9:23
Miembros que empiezan más temas
aiguaclara
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 
lajefadelaironia
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 
ada_bcn
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 
Crislady
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 
Júlia
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 
morgan
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 
Dana
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 
Ester
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 
Sara
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 
Bego
PERMÍS DE PATERNITAT Vote_lcap1PERMÍS DE PATERNITAT Bar210PERMÍS DE PATERNITAT Vote_rcap1 

Los posteadores más activos del mes
No hay usuarios


PERMÍS DE PATERNITAT

+3
morgan
ayla
kukies
7 participantes

Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por kukies Dg 23 Gen 2011 - 21:39

Hola noies, a veure si algú de vosaltres sap alguna cosa al respecte... A nosaltres en principi el permís de paternitat no ens interessa ja que no hi ha pare conegut. Però pel què acabo de llegir en el blog de cc.oo., si la família és monoparental, també podem gaudir dels 13 dies de paternitat. ÉS AIXÍ???? Algú ho sap??? Perquè si és així, que guai!!! més dies per estar amb el peque.

Us deixo la part del text que en fa referència:

Permís de paternitat
1. El progenitor o progenitora, sens perjudici del dret al permís per maternitat, té dret a un permís de paternitat de quatre setmanes consecutives des del finiment del permís de maternitat o de la setzena setmana posterior al part o a l'adopció, sempre que tingui la guarda legal de l'infant i l'altre progenitor o progenitora treballi. Aquest permís és incompatible amb l'autorització de compatibilitat, que resta suspesa d'ofici fins al finiment del permís. (aquest permís de 4 setmanes ha quedat posposat fins al gener del 2012).Per tant, amb la regulació legal actual només es té dret a 13 dies ininterromputs de permís de paternitat.

2. El progenitor o progenitora d'una família monoparental, si té la guarda legal exclusiva del fill o filla, també pot gaudir d'aquest permís a continuació del de maternitat.
Font: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Fins aviat,
Susana, 33, 14+4
kukies
kukies

DKV Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 3

Pez Serpiente
Nombre de missatges : 152
Fecha de inscripción : 07/02/2010
Edad : 47
Ubicació : Vic

Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por ayla Dg 23 Gen 2011 - 22:42

HOLA KUKIES!

JO NO SABIA RES D'AQUESTA LLEI,PERÒ SUPOSO QUE SI ESTA RECOLLIT EN AQUEST TEX ÉS MOLT PROBLABLE QUE SIGUI AIXÍ.

QUINA RABIA NO HABER-ME ASSABENTAT ABANS...

SUPOSO QUE A LA SEGURETAT SOCIAL QUE ÉS QUI TRAMET AQUEST PERMIS HO DEUEN SABER MILLOR.

BÉ SI ÉS AIXÍ JA SAPS APROFITA-HO.

DE MICA EN MICA ANEM TENIN CADA DIA MÉS DRETS. flor
ayla
ayla

No en tinc No ho se encara
Nº tractaments : Cap, de moment

Libra Búfalo
Nombre de missatges : 14
Fecha de inscripción : 10/08/2010
Edad : 50
Ubicació : CORNELLÀ DE LLOBREGAT

Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por morgan Dl 24 Gen 2011 - 10:37

Hola!
Fins on jo sé.. aquesta llei anava a ser vigent aquest 2011 però el govern actual juntament amb el cheque bebé se l'ha carregat i ha decidit no aplicar-la.

El funcionaris l'any passat podien gaudir-ho i suposo que aquest també.

Potser d'aquí uns anys ens la tornen a donar (per les que vinguin darrera...)

Petonets,
Anna 35 Eloi i Carla 8 mesos
morgan
morgan

Sanitas Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 2

Cáncer Gato
Nombre de missatges : 685
Fecha de inscripción : 09/02/2010
Edad : 48
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por Invitat Dl 24 Gen 2011 - 10:58

Hola noies!

Jo sí vaig disfrutar del permís de paternitat ja que soc funcionaria i nosaltres tenim dret a sumar aquestes 4 setmanes. Si al sector privat només son 14 díes no ho sabria dir.

L'unica cosa és que si fas desprès la reducció de jornada aquesta compta a partir del final de la baixa per maternitat i no de la del pare.

Per cert, a mi l'empresa em va dir que volia una document de declaració jurada que no hi ha via pare. Em vaig negar ja que amb el llibre de familia han de tenir prou (si al ministeri de justicia ja has demostrat que no hi ha pare a l'empresa els ha de servir aquest document). En el cas d'haver pare es normal que et demanin la declaració jurada per evitar les duplicitats -o que en cas de trobar que has duplicat demostrar amb la declaració que vas "mentir"-.

T'ho comento perquè si has de demanar el temps del pare ho has de fer de manera expressa i no s'entèn que si presentes els papers de baixa per maternitat el fet que al llibre només constis tu no significa que l'empresa pensi que també vols afegir els del pare.

avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por NuriaPAU Dl 24 Gen 2011 - 11:14

Hola jo també vaig disfrutar del permís de paternitat com l'Isabel perquè també sóc una espècie de funcionària, qeu va ser un total de 4 setmanes , el que si em van denegar es que ho pagués la seguretat social només es va fer càrrec de la baixa per maternitat la resta ho va fer en el meu cas la Universitat.

No em van demanar rés de rés.

Petonets
Nuria i PAU (42 anys i ja 2 anys!!)
NuriaPAU
NuriaPAU

No en tinc Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 2

Libra Mono
Nombre de missatges : 730
Fecha de inscripción : 06/02/2010
Edad : 55

Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por Invitat Dl 24 Gen 2011 - 11:37

La Seguretat Social només és fa càrrec dels 14 dies (que és el que tenen les empreses privades) la resta ho fa la empresa (en el meu cas també treballo a la Universitat -jo a la UPC-) ja que és una cosa que fa l'entitat perquè així ho va acordar amb els seus treballadors.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por kukies Dl 24 Gen 2011 - 19:19

Ei!! Jo també sóc funcionària, sóc mestra!!!! Així, podré difrutar de 4 setmanes més o només de 14 dies més???? I quan ho has de demanar, quan se t'acabi la de maternitat o bé tot seguit???
Ostres, que bé que m'aniria això, ja que en principi si no compto malament m'hauria d'incorporar a mitjans de maig i la veritat és una putada tant per mi que no coneixerè de res als nens com per la substituta que em cobreixi, ja que s'hauria passat tot el curs amb el nens. Així, si pogués allargar 4 setmanes més, llavors podria mirar de fer-me una baixa o bé, agafar-me un mes d'excedència fins que acabin les classes.
Merci per la info les que ho heu pogut disfrutar!

Susana, 33, 14+5
kukies
kukies

DKV Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 3

Pez Serpiente
Nombre de missatges : 152
Fecha de inscripción : 07/02/2010
Edad : 47
Ubicació : Vic

Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por Invitat Dl 24 Gen 2011 - 19:25

Hola Kukies,

Suposo que totes les administracions ho fan. Jo ho vaig demanar tot junt però pregunta a personal no vagi a ser que a la Gene t'ho demanin consecutiu.

Alló més lògic és que també ho facin però jo de tu preguntaria al servei de personal que tingueu. Si pot ser junt millor perquè només tens que anar un cop.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por fontgroga Dl 24 Gen 2011 - 19:29

Susana, si ets mestra, mira-t'ho bé, perquè a part de la paternitat pots compactar, si t'interessa, el dret a reducció de jornada (ara no sé si es diu així).

Si no m'equivoco, entre els 4 mesos de maternitat, el mes de paternitat (28 dies) i aquesta compactació (122 dies) pots estar fins a 9 mesos de baixa (i potser 10, si hi sumes les vacances, tot i que no sé en quin cas sumen). Això sí, després t'has d'incorporar a jornada completa, però tu has de valorar què et compensa més...

Suposo que a l'òrgan de Personal del teu servei territorial t'ho poden aclarir.

Sort!

Fontgroga, 38, esperant regla
fontgroga
fontgroga

muface OVOdonació
Nº tractaments : 11

Cáncer Rata
Nombre de missatges : 268
Fecha de inscripción : 07/02/2010
Edad : 51

Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por Invitat Dl 24 Gen 2011 - 19:34

Jo si compactava també podia quedar-me a casa fins els 9 mesos però vaig preferir tornar a la feina ja que així només l'he de deixar a casa una estona (4 hores entre anar i tornar) i el nen no pateix gaire la meva absencia.

Com que treballo a oficines entre la mitja jornada -fins l'any de reincorporar-me- i la reducció per alletament només és 3'30 hores que la veritat passen en un sospir.

Però la feina de mestra es diferent i potser millor la compactació. Ja ens diràs que fas.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por kukies Dl 24 Gen 2011 - 20:03

Gràcies Helena, això que dius ja ho tenia clar. Tens les 16 setmanes de maternitat + 122 (si compactes) + 3 dies de lactancia. A més, em caurà l'Agost pel mig, per tant, haure de sumar un mes +. Per això volia saber lo de la baixa per paternitat perquè d'aquesta forma, em passaria un curs escolar sense passar per l'escola i m'incorporaria al curs següent a jornada complerta. També ho podria fer en reducció de jornada però llavors només cobres el 80 % del sou. Al ser jo sola, prefereixo cobrar el 100% del sou. I, com que la criatura ja serà grandeta, la podré deixar unes horetes a la guarde i després els avis que me'l guardin fins que jo arribi.
COm que treballo lluny de casa, la jornada reduïda tampoc em treuria de gair.

Susana, 33, 14+5
kukies
kukies

DKV Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 3

Pez Serpiente
Nombre de missatges : 152
Fecha de inscripción : 07/02/2010
Edad : 47
Ubicació : Vic

Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por Lluna Dj 27 Gen 2011 - 22:30

Susanna, confirmo el tema del permís de parternitat, jo també el vaig gaudir per ser funcionària. Ara he tornat fent dos terços, de moment reduint despeses a tope i aguantant fins final de curs.
Lluna
Lluna

No en tinc No ho se encara
Nº tractaments : Cap, de moment

Nombre de missatges : 150
Fecha de inscripción : 08/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por piedralunar Ds 29 Gen 2011 - 10:55

Jo també, i com que els 28 dies de paternitat ja van entrar en el mes d´agost, q és l´unic considerat de vacances, els 18 dies de vacances que es solapaven amb el permís els vaig tenir al setembre.
piedralunar
piedralunar

No en tinc Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 1

Capricornio Mono
Nombre de missatges : 656
Fecha de inscripción : 10/02/2010
Edad : 55
Ubicació : barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

PERMÍS DE PATERNITAT Empty Re: PERMÍS DE PATERNITAT

Missatge por Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum