Mares, una decisio en solitari
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Social
Iniciar Sessió

He oblidat la meva contrasenya

Qui està Connectat
En total hi ha 4 usuaris connectats :: 0 Registrats, 0 Ocults i 4 Invitats

Cap

[ Ver toda la lista ]


El major nombre d'usuaris connectats fou 57 el Dv 2 Feb 2024 - 9:23
Miembros que empiezan más temas
aiguaclara
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 
lajefadelaironia
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 
ada_bcn
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 
Crislady
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 
Júlia
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 
morgan
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 
Dana
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 
Ester
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 
Sara
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 
merce
Comencem amb els dubtes... Vote_lcap1Comencem amb els dubtes... Bar210Comencem amb els dubtes... Vote_rcap1 

Los posteadores más activos del mes
No hay usuarios


Comencem amb els dubtes...

+6
piedralunar
lajefadelaironia
morgan
merce
Bea
anna76
10 participantes

Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Comencem amb els dubtes...

Missatge por anna76 Dl 2 Jul 2012 - 0:49

Hola wapes!

Un dels meus dubtes, o més aviat pors, és saber, què costa tenir un fill? No em refereixo al tractament, sino el dia a dia, un cop el tens.

Sé que deu ser difícil contestar perque deu dependre de molts factors, però no sé si podrieu fer una mitjana al mes, any...

Actualment, tinc una feina "segura" (tot lo segura que pot ser actualment amb la crisi...) i el meu sou és mitjà. Però, com la majoria, visc sola, pago un lloguer, menjar, i despeses fixes varies (vaja, crec que com totes) i em fa por no "arribar"...

La meva familia em recolza al 100% i sé que en algun moment de necessitat, m'ajudaria, segur, però no vull dependre d'això. M'agradaria saber que ho puc assumir tota sola.

Com ho veieu?

(no sé si ja n'heu parlat en algun altre fil, però no ho he trobat...)

Moltes gràcies,
Anna.
anna76
anna76

Medifiatc Fecundació In Vitro
Nº tractaments : 6

León Dragón
Nombre de missatges : 52
Fecha de inscripción : 16/06/2012
Edad : 47

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por Bea Dl 2 Jul 2012 - 7:49

Pues como bien has dicho... depende.

Los primeros meses yo gastaba unos 100 euros entre leche y pañales. Dependerá si das pecho o no, la marca...

Vacunas voluntarias le he puesto prevenar y varicela. Unos 500 euros en total a repartir en un 15 meses.

Necesitarás guardería? Niñera? Mujer de faenas de casa? Ahí es donde está el gran gasto... a mi me lo cuida mi tia, asi que no puedo ayudarte.

Carro, cuna, bañera... A mi me lo dieron todo amigas que ya no lo necesitaban o me lo pedía para reyes, cumpleaños... gasté muy poco.

Ropa: durante el primer año no tendrás que comprarle nada seguramente. Te lo regalan cuando vienen a visitar al niño. incluso guardarás ropa sin estrenar.
Después, depende. Yo en ropa no me gusta gastarme mucho porque cada 6 meses tienes que renovar, así que voy a C&A, Kiabi, H&M que son baratos. En calzado si que me gasto padta, el pie es importante.

Aprovecho cuando llegan cumples y reyes para pedir tarjetas regalo de ropa o ropa para la siguiente temporada.

Como ves, todo depende!!
Bea
Bea

Sanitas Mètode divertit
Nº tractaments : Sense tractament

Escorpio Rata
Nombre de missatges : 341
Fecha de inscripción : 04/01/2011
Edad : 39
Ubicació : Tarragona

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por merce Dl 2 Jul 2012 - 11:03

Ostres Bea, jo tenia també aquesta por però me l'acabes de fulminar gairebé tota!!

Smile

Anna, a mi sempre m'han dit les meves amigues i germanes que no saben com ho fan, però s'ho acaben montant. I és cert, només has de veure al voltant teu. És qüestió d'estar ben informada alhora de comprar per evitar despeses inútils.

Mercè
merce
merce

l'Aliança Fecundació In Vitro
Nº tractaments : 7

Capricornio Gato
Nombre de missatges : 284
Fecha de inscripción : 12/08/2011
Edad : 48
Ubicació : Cerdanyola del Vallès

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por Bea Dl 2 Jul 2012 - 11:59

Si, es mirar tus prioridades, intentar no comprar cosas que no te sirvan para nada, o evitar gastarte grandes cantidades de dinero.

¿Para qué quieres un carro caro? Mi hijo lo usó 12 meses, después pasó a silla de paseo. Con los que te venden en el carrefour te sobra, que te venden un 3 piezas por 300 euros.

¿Mini cuna de último diseño? Pablo a los 4 meses estaba en la cuna, a los 5 estaba en MI cama... y ahí sigue. Así que lo de gastarte el dinero en montarle su habitación, ahórratelo y ya se la montarás cuando tenga 3 años y se vaya a una cama definitivamente.

No he usado nunca el escucha/vigila bebés. De hecho, no tengo. Si me dices que tienes un dúplex o que tu casa es enorme, lo entiendo. Pero en un piso de 80-90 cuadrados, se escucha perfectamente cuando llora el niño.

Esterilizador de biberones, calienta biberones, etc... no he tenido ni he necesitado. Si limpias el biberón en cuanto acaba de tomarlo, no da tiempo a que se formen las bacterías. Solo esterilizo las cosas cuando las compro para darle el primer uso (en agua hirviendo, como toda la vida)

La hamaquita por ejemplo, a mi me ha venido muy bien e hicimos mucho uso de ella. Pero parque, taca-taca ni he tenido ni he necesitado. Seguramente os regalarán alguna mantita de actividades, que no lo usan mucho, pero para tenerlos 10 minutos ahí entretenidos va bien.

Y no sé... si tenéis alguna duda sobre si algún objeto os va a ser útil, preguntadnos y entre todas os damos nuestra opinión ;P
Bea
Bea

Sanitas Mètode divertit
Nº tractaments : Sense tractament

Escorpio Rata
Nombre de missatges : 341
Fecha de inscripción : 04/01/2011
Edad : 39
Ubicació : Tarragona

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por morgan Dl 2 Jul 2012 - 18:38

Hola, jo no tinc un gran sou, pero no es mileurista.
La guarde publica em bonifiquen amb un 50%, al tenir monoparental ajuda x tenir plaça. 130€/nen/mes
La cangur li pago poquet, pero ara ja m'ha demanat mes... L'utitzo x recollir als peques fins j arribo o portar-los. 6€/hora
Utensilis: tot donat, habitacio sencera. Nomes vaig comprar el matalas, no se.. 30€ o algo mes... Jo tenia d tot, pero ara suprimiria coses...
Roba: tota donada, i m'ajuda moolt! Tant en temps com en diners... I van monissims! La meva mare es una experta treient taques i keda tot perdecte.
Menjar... Ni idea, pero no son grans racions. Potser ara tinc mes varietat a la nevera, i tinc mes menjar...
Joguines: heredades, donades i regals cumple i nadal
Sabates: aqui pica una mica, pero tambe he pogut aprofitar algunes. Les d'hivern canvies la plantilla i pots passar, si no esta molt gastada.
Roba de llit: i tot aixo... La meva mare m'ho va fer.. I altres m'ho van donar
I quan vagin al cole, com k es public i no utilitzen llibres el gasto es minim!

Aixo si: jo no em compro res, surto poquissim...

Compensa i s'arriba.

petons
Anna, elo i carla 2 anys


morgan
morgan

Sanitas Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 2

Cáncer Gato
Nombre de missatges : 685
Fecha de inscripción : 09/02/2010
Edad : 48
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por lajefadelaironia Dl 2 Jul 2012 - 21:59

tema gastos es com tot. thi pots deixar el que vulguis i tambe ho pots reduir al minim. depen de les prioritats que tens a la teva vida normal. si ets de roba cara deixaras de comparate roba tu per.dur el.peque monissim, si tagrada menjar be potser gastaras menys en roba.
la gran castanya es la.guatde. si es publoca perque has de bjscar cangurs adicionals en dies.festius, vacances, tardes o matins. si es privada perque vas de 400 pa arriba.
no thi capfiquis. de todo se.sale.i amb preguntar en aq grup trobaras tot el que necessitis i no arribis a comprar.
petonarros
alba i.pau
lajefadelaironia
lajefadelaironia

Mamimodera


Mamimodera

Sanitas Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 4

Tauro Dragón
Nombre de missatges : 1282
Fecha de inscripción : 24/12/2009
Edad : 47
Ubicació : barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por anna76 Dl 2 Jul 2012 - 23:37

Moltes gràcies a totes per la info!

No sóc de roba cara ni de menjar bé, així que per aquí, tot correcte (jejejeje).

Sí, el tema de la guarde ja m'ho temia... Anna (morgan) et bonifiquen el 50% perque son dos? 130€/nen/mes és amb la bonificació?

Començaré a fer números, a demanar a amics i familiars que guardin tot el que tinguin i ja no utilitzin, i a informar-me de tots els outlets de bebes que hi ha per barcelona!!!

Bé, potser millor que primer em quedi embarassada... Si és que sóc d'un previsor... ;-p

Petons
Anna (cada dia més il·lusionada!)
anna76
anna76

Medifiatc Fecundació In Vitro
Nº tractaments : 6

León Dragón
Nombre de missatges : 52
Fecha de inscripción : 16/06/2012
Edad : 47

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por piedralunar Dt 3 Jul 2012 - 8:16

Com que jo he timgut la nena dos cursos en escola bressol municipal, et contesto en lloc de l´Anna: sí, 130 eur. és amb bonificació perquè són dos nens, jo estic pagant 263 eur. Els horaris són de 8 a 17h., el q no t´entri aquí ho hauràs de cobrir amb cangurs o família. Aquesta és la gran despesa, com bé et diu l´Alba.
piedralunar
piedralunar

No en tinc Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 1

Capricornio Mono
Nombre de missatges : 656
Fecha de inscripción : 10/02/2010
Edad : 55
Ubicació : barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por Mima Dt 3 Jul 2012 - 15:11

Hola Anna,

Como te han dicho lo demás yo también "heredé" moisés, cuna (nunca ha utilizado nada, sigue durmiendo conmigo). Vigila bebés, me lo regalaron y no lo he estrenado. Hamaca es útil, el parque para mí también lo ha sido (mi hija es movida, y la meto allí cuando me ducho para tenerla controlada). Cochecito si te lo pasan, perfecto. A mí me lo regalaron, y todavía sigo utilizando el mismo, sirve para recién nacido y como silla de paseo. También heredé maxi-cosi, que sólo lo he utilizado para ir en coche.

Yo lo que hago además de H&M, Zara...es comprar ropa en rebajas de un año para otro, así que Lucía suele ir de temporada anterior .

Yo le di pecho 6 meses, así que el sacaleches también lo utilicé, pero también se pueden alquilar.

No se me ocurre nada más, supongo que el gasto importante y constante son los pañales, además de guardería o canguro, porque en comida no he notado gran aumento, eso sí, Lucía es un pajarito.

A ver si a alguien se le ocurre algo importante que haya olvidado.

Mónica y Lucía
Mima
Mima

Axa Fecundació In Vitro
Nº tractaments : 1

León Gallo
Nombre de missatges : 244
Fecha de inscripción : 09/11/2011
Edad : 54

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por Júlia Dc 4 Jul 2012 - 23:58

Efectivament la despesa més gran és escola i cangur, i després bolquers i llet de pot quan n'hi dones.

A partir dels 3-4 anys comences poder usar la mateixa roba l'any següent, per talla, que li va bé, però en el cas del Roger ho destrossa (és habitual en nens). Ha trencat 5 pantalons i 3 sabates aquest hivern.

L'interfon per sentir els nens sí l'uso. Dormo amb la porta tancada i he comprovat que no els sento si ploren. I l'hamaqueta i la catifa de joc estan ben amortitzades. Tot això ho pots demanar en regals.

Júlia 39 + Roger 3,9 + Oriol 6m, BCN
Júlia
Júlia

Mamimodera


Mamimodera

Adeslas Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 2

Cáncer Rata
Nombre de missatges : 1400
Fecha de inscripción : 07/02/2010
Edad : 51
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por Elisalsa Dj 5 Jul 2012 - 8:39

Hola Anna,

És caret, però també ens obliguem amb moltes coses. Jo ara que sé el que és, hi hauria coses que faria diferent, però ja se que potser no és massa compartit.

Moisés = és per 3-4 mesos. Si te'l deixen bé, però sino el bebé pot dormir amb tú. Que tot i tenir el moisés, molts cops també ho fa. És quan es veu que el més important per a ells és el contacte.

Cotxet = A mi em van deixar el cuco per quan ha d'anar completament estirat, però també es pot portar amb un portabebés (manduca, bandolera,...) i ja passar a un als 4 mesos que et serveixi fins al final. Jo tinc un Mclaren Techno que és completament abatible i que m'està anant molt bé. El porto desde els 5 mesos i abans molts cops no feia servir el cotxer durant setmanes. Sempre anava amb la motxila (manduca).

Cuna. Ja sabeu que sóc una fan dels matalasos al terra. Amb una mica de protecció lateral pel començament, van bé. Això si, queda molt tercer-mundista.

Banyera = jo vaig fer servir la Tummy tub, que n'hi ha alternatives similars més econòmiques, i després com que tinc plat de dutxa, tinc ara un "barreño" dels xinos gran (em va costar uns 8 €). Mai he fet servir cap sistema de fixar el nen durant el bany. Però si que Tummy Tub o similars aconsello totalment. És molt més fàcil de banyar.

Petons.

Elisana i Mila (41a - 2a/4m)
Elisalsa
Elisalsa

No en tinc Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 2

Nombre de missatges : 233
Fecha de inscripción : 09/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por Crislady Dj 5 Jul 2012 - 9:27

Jolin chicas....todos esos consejos me son de gran ayuda hasta mi!!! jeje aprovecho para cogerlos Wink

Anna, lanzate!!! Yo estaba como tu, atemorizada, tambien soy mileurista y media Wink y ahora estoy embarazada de 3 meses, que lo mio me ha costado, tanto mental como economico, pero ya lo he pasado y ahora cada dia cuando me despierto por la mañana, el primer pensamiento que me viene a la mente es el peque que llevo dentro, y me pregunto-estoy embarazada de verdad o ha sido un sueño?- jeje

Tienes la ventaja de que tu familia te apoya, la mia no me apoyaba y ahora estan muy contentos, hasta mi padre que era el que menos queria, ayer fue a mirarme un carrito jeje

ADELANTE!!!!!!!!!!!!!!!
Crislady
Crislady

Adeslas Fecundació In Vitro
Nº tractaments : 4

Capricornio Perro
Nombre de missatges : 762
Fecha de inscripción : 26/08/2010
Edad : 53
Ubicació : Terrassa (BCN)

http://elchupetereal.blogspot.com.es/

Tornar a dalt Ir abajo

Comencem amb els dubtes... Empty Re: Comencem amb els dubtes...

Missatge por Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum