Social
Iniciar Sessió

He oblidat la meva contrasenya

Qui està Connectat
En total hi ha 2 usuaris connectats :: 0 Registrats, 0 Ocults i 2 Invitats

Cap

[ Ver toda la lista ]

El major nombre d'usuaris connectats fou 35 el Dl 9 Mar 2015 - 11:33
Miembros que empiezan más temas
aiguaclara

lajefadelaironia

ada_bcn

Crislady

Júlia

morgan

Dana

Ester

Sara

Bego

Los posteadores más activos del mes
paulabutterfly

piedralunar

Dana

Acomiadament de la feina

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Acomiadament de la feina

Missatge por ElenaFrogg el Ds 17 Set 2011 - 23:32

Hola! Us explico una mica el que m'ha passat a veure si ho comparteixo amb d'altres mares en la meva situació em doneu una visió diferent. Fa 5 anys que estic a la mateixa empresa, fa cosa de 2.5 ens vam comprar...jo ja havia decidit quedar-me embaraçada i ho vaig tirar endavant igualment, tot i que no tenia clar que passaria amb la feina. Al mes de gener d'aquest any vam fer més hores que un rellotge de cuco i desde el mes de febrer que estic de baixa per malaltia i desde maig per maternitat. El 14 d'aquest mes se m'acabava la baixa de maternitat, el 16 tenim una reunió per parlar del futur del departament...i aquest passa per despatxar a 3 persones, dues de les quals venim de baixa per maternitat...Ells mateixos ens han donat els 45 dies perque saben que es improcedent i ens deixen d'alta fins final de mes. No se si entre vosaltres hi ha alguna relacions laborals/advocada, jo sóc graduada social i sé que podria anar per l'anul.lació de l'acomiadament...però declarar nul.l un acomiadament implica la possibilitat d'una reincorporació a la feina...cosa que em tocaria els nassos molt (en aquestes circunstàncies, ja que ja tenia coll avall que em tocava currar!!!). Tothom em diu que em fiqui en demanar la anul.lació però és com si no em sentis amb forces, primer que visc a badalona i la feina la tinc a viladecans, segon que en aquestes circunstàncies aniria a la feina amb molt mal rotllo...tot i que sé que el que hauria de fer és anar a per totes és com si em faltessin les forçes o volgues passar pàgina tancant un llibre que no he acabat perque no m'agrada el final. Les persones que em diuen que lluiti no estan en la meva situació i m'agradaria saber si algú s'ha trobat en una situació semblant. No sé si m'he explicat massa bé...i espero haver ficat el missatge on toca que sempre la pifiu!!!! Bona nit i moltes gracies!!!!

ElenaFrogg

No en tinc Fecundació In Vitro
Nº tractaments : 4

Géminis Búfalo
Nombre de missatges : 15
Ubicació : Badalona

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Acomiadament de la feina

Missatge por piedralunar el Dg 18 Set 2011 - 10:37

Jo no sóc experta en temes laborals, però tal i com està tot sí q et diria q intentessis continuar a l´empresa. Treballar amb molt mal rotllo és molt difícil, però si el final ha de ser lá comiadament, per amortització del lloc de treball o alguna cosa així, el temps q triguin a fer-lo efectiu és temps q vas cobrant i aprofitant per anar buscant alternatives, si és q és possible.
Pot resultar molt atractiu pensar "vaig a l´atur 2 anys, m´estic amb la nena...", però amb la ralentització de l´economia pots esgotar el temps i no haver trobat res encara.
Noia, és tot molt complicat i molt fumut i a sobre, per què coincideix q les dues q heu de marxar acabeu de ser mares? Potser és només q heu estat les últimes a arribar-hi i l´acomiadament surt més barat, o ja hi ha el típic raonament de "ara aquesta faltarà molt, q si el nen malalt, q si portar-lo al metge, que...
Els 45 dies és per any treballat? Home, doncs són 7,5 mesos de sou, oi?O sigui q amb l´atur podem dir q tindries 2,5 anys coberts, doncs no ho sé, potser no és tan mala alternativa.
Ja sé q tot això ja ho hauràs pensat tu, només reflexiono en veu alta, i per desgràcia hi ha molta gent q s´ha trobat en situacions similars darrerament.
H i ha una mami q li va passar quelcom de semblant, a veure si et contesta.

piedralunar

No en tinc Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 1

Capricornio Mono
Nombre de missatges : 656
Ubicació : barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Ester el Dg 18 Set 2011 - 15:43

Hola Elena.

El meu consell és que lluitis pel teu lloc de treball. Les coses estàn molt malament i trobar feina ara és missió impossible. Segons l'edat que tinguis encara és més dificil i amb una nena tot es complica.
Segur que a la teva feina, ja tens els horaris adaptats a la teva vida, saps el que trigues en anar i venir, etc.
Les feines ara estàn molt mal pagades, els horaris són interminables i no saps on hauries d'anar a treballar. Potser seria més lluny que ara.
I pensa que dos anys passant volant i tal i com està la cosa dificilment trobaries alguna cosa amb cara i ulls en aquests dos anys.

Espero haver-te ajudat.

Ester

Ester

Sanitas Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 3

Acuario Cerdo
Nombre de missatges : 667

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Júlia el Dg 18 Set 2011 - 21:35

A la meva millor amiga li va passar en tornar de baixa tambe. Ella els va collar perque es realment un acomiadament nul fins que la criatura no te 9 mesos. Ho va usar per negociar amb elles unes millors condicions de sortida. Es a dir, no ho vegis com una unica opcio la de lluitar per quedar-te una mica mes sino per a que et donguin mes diners dels 45 dies per any treballat.

Júlia 39 + Roger 3 + Oriol (26s), BCN

Júlia

Mamimodera

Mamimodera

Adeslas Inseminació Artificial Donant
Nº tractaments : 2

Cáncer Rata
Nombre de missatges : 1400
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por ElenaFrogg el Dg 18 Set 2011 - 22:00

Moltes gracies, li donaré un parell de voltes més...a veure si aclareixo les meves idees i miro que haig de fer...Moltes gracies!!!!

ElenaFrogg

No en tinc Fecundació In Vitro

Géminis Búfalo
Nombre de missatges : 15
Ubicació : Badalona

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por lajefadelaironia el Dg 18 Set 2011 - 22:38

Hol elena,

jo he esta a comités d'empresa en pla ERE. El més assenyat, tot i que sigui una putada, es lluitar per la nul·litat, no tant per quedar-te, sino per aconseguir el màxim de past a possible. I a les males, si tens la nul·litat, i la cosa està xunga (njo sé en quin sector estàs, pero n'ho pocs que estiguin menys chuingos) agafes la feina de nou, que mes val feina amb mal rotllo que fi de l'atur sense feina ni pasta.
Buenos, esperem que tot vagi el millor possible i que en surti alguna cosa positiva.
Una abraçada
alba 35, pau 17m, comencem amb febres

lajefadelaironia

Mamimodera

Mamimodera

Tauro Dragón
Nombre de missatges : 1282

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Carolina el Dl 19 Set 2011 - 20:53

Hola Elena,

jo no se gaire de relacions laborals, però vaig haver d'anar a judici per acomiadament improcedent (em volien liquidar per que sí, sense indemnització . Al principi semblava massa enrenou, però em van haver de pagar fins hi tot com si haguès estat treballar els messos del procediment judicial (de novembre a febrer). El meu consell és que facis la consulta a un advocat laboralista (crec que els sindicats fan aquestes consultes de franc) i no pateixis per si t'has de reincorporar, en el meu cas van preferir pagar més que tenir a l'empresa algú que els havia portat a judici.

Molta sort

Carolina 35 + (17 s)

Carolina

l'Aliança Inseminació Artificial Donant

Pez Dragón
Nombre de missatges : 147
Ubicació : Cornellà de Llobregat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por fontgroga el Dl 19 Set 2011 - 23:08

Hola Elena,

Jo no hi entenc res de res, però si estàs en un col·legi professional, tens assessorament legal gratuït. Si la cosa va més enllà ja no sé si cobren alguna cosa. Una vegada, l'advocat del meu col·legi em va assessorar per telèfon sobre un tema personal (res a veure amb la feina), si és el teu cas, no hi perds res...

Aquí tens la web del teu: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Sort!

fontgroga

muface OVOdonació
Nº tractaments : 11

Cáncer Rata
Nombre de missatges : 268

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Bego el Dl 19 Set 2011 - 23:39

La nul·litat te la donarien segur. Jo no sé el que faria relament, quedar-me amb la feina on no em volen, o agafar els diners, que en realitat no et salven de tant tenint en compte l'antiguitat que tens. Penso que valoraria quin tipus d'empresa és, si és gran o petita, de les perspectives de que no acabi tancant (llavors et quedaries amb menys), també valoraria les perspectives d'obrir-me futur en un altre lloc, en fi, que no sóc d'ajuda, comprenc el teu dilema. Jo tampoc voldria mal de caps, anar de jutjats, de mal rotllo... uf, quin dilema. Sento no ser d'ajuda, nomñes et puc donar la meva total i profunda empatia. Sort!

Bego i bessons cap els 2 anys

Bego

Assistència Sanitària Inseminació Artificial Donant

Nombre de missatges : 519
Ubicació : BCN

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por morgan el Dt 20 Set 2011 - 0:03

Noia, aquí tens on triar d'opinions variades. Jo t'explico la meva experiència a mode d'exemple.
Em van començar a fer la gutiza (amb el tracte) quan vaig perdre el primer embaràs. Es feia una mica agobiant treballar, però tenia clarissim que jo volia tornar a quedar-me embarassada i no deixaria pas la feina! ni loca!
Em van acomiadar quan just vaig saber que el segon embrió també tirava endevant, o sigui, que estava de bessons! Imagina't el disgut. A més, jo m'havia implicat mogollón, i que caria, que havia fet molt de curro i molt bé a la feina! Estava amb una ràbia.. o sigui que anava a per totes.
A les portes de judici, vaig pactar. 55 dies (45 legals + 10 en negre, que així no tributa la indemnització).
Podia haver entrat a judici, potser el guanyava o potser no, sempre hi ha la possibilitat de perdre (encara que sigui difícil, però passa), però i si el declaraven nul? tornaria a treballar amb un mal rotllo, que seria difícil aguantar-ho, pero pitjor encara, podien no pagar-me les nòmines, i llavors, el tema va per una altra via, super llarga, creu-me. I jo no tinc estalvis suficients com per viure de l'aire, i a sobre currar.
Total que vaig acceptar, em vaig menjar l'orgull, que és el que més em va doldre, però vaig optar per "cuidar-me", qiue el moving, no mola gens.
I saps què, vaig passar a cobrar l'atur, adaptar les meves despeses a nivell d'atur, res de malgastar i dedicar-me al completo als meus peques, 9 mesos. Un dia decideixo enviar un CV i bingo!! estic fixe en una empresa multinacional, en l'àrea d'Energies Renovables.
A vegades, hi ha finals feliços, ben a propet, no només a les pelis.
Molta sort en la decisió que prenguis, que no és fàcil escollir.
Petonets,
Anna, Eloi i Carla 15 mesos+++

morgan

Nº tractaments : 2

Cáncer Gato
Nombre de missatges : 685

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por molungamungana el Dc 28 Set 2011 - 14:22

Hola, bueno yo soy sindicalista...asi que, que te voy a contar, yo creo que de perdidos al rio...y si uno no lucha no saca nada. No se de que sector eres, ni si hay comite de empresa en tu centro, si lo hay ponte en contacto con ellos, y si no dirigete a algun sindicato, ellos te informara bien y como le paso a Anna alomejor puedes sacar algo mas. La verdad es que trabajar a disgusto es fatal, para la salud y para el bienestar mental, pero es para pensarselo porque tal y como estan las cosas, es muy dificil encontrar trabajo.
Espero que tengas mucha suerte, sea cual sea la decision que tomes.
Un beso
Isa - Nora (21 meses)

molungamungana

No en tinc OVOdonació
Nº tractaments : Cap, de moment

Capricornio Mono
Nombre de missatges : 179

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por crispineta el Dc 28 Set 2011 - 20:51

Si realment no téns ganes de tornar a la feina pel mal rotllo que hi hauria, el que si que estaria bé es pactar una indemnització superior als 45 dies per any treballat, perquè de fet aquest acomiadament és nul...

crispineta

No en tinc No ho se encara
Nº tractaments : Sense tractament

Virgo Gallo
Nombre de missatges : 13

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por rosa el Dj 29 Set 2011 - 18:05

Hola!
La verdad es que no es una decisión facil, sobre todo tal como está la situación económica actuaul. En mi caso, antes incorporarme de la excedencia por maternidad para cuidar a mi hijo (después de putadas varias durante el embarazo) me propusieron un cambio de puesto de trabajo que suponía un desplazamiento. En ese momento la ley me amparaba, así que alegando a mi situación familiar, no puede acceder a la propuesta de la empresa. No me despidieron en ese momento, pero si 8 meses más tarde, como despido improcedente, con la indemnización correspondiente. Consulté a un abogado laboralista (los sindicatos en mi empresa están a favor de si mismos, es decir de la empresa) y me dejó claro cuales eran las causas de despido nulo; ser representante sindical o laboral, estar embarazada o tener una reducción de jornada por cuidado de un menor ( valora si esta situación te protege, tanto para quedarte o en caso de despido te tienen que indemnizar más......).

En fin, en mi caso no había posibilidad de demandarles, porque la verdad es que lo hubiera hecho tan a gusto. Me imagino que no hay una decisión "perfecta" y que cualquiera de las opciones tiene ventajas e inconvenientes.

Suerte!!!

Rosa

rosa

No en tinc No ho se encara
Nº tractaments : Cap, de moment

León Serpiente
Nombre de missatges : 20

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado Hoy a las 18:26

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo